sâmbătă, 29 noiembrie 2014

Fugarul, de Massimo Carlotto - Recenzie

O carte spectaculos de surprinzătoare și... ludică.

O eroare judiciară trimite un tânăr sub urmărirea poliției, devenind un caz internațional al justiției italiene. Acuzat pe nedrept de ceea ce nu a făcut niciodată, autorul ne redă, în acest roman autobiografic, parcursul său în această anchetă istorisind, de asemenea, viața sa de „fugar” cu o jovialitate extrem de mare și cu un sarcasm fin. „Cum să mai crezi în justiție când ești acuzat de o crimă pe care n-ai comis-o?”, afirmă Massimo Carlotto la un moment dat. Bună întrebare!

„Cazul Carlotto”, așa cum a fost numit în Italia, surprinde enorm de multe întorsături de situație și aduce mereu și mereu personaje cheie. Fugarul este obligat să fugă pentru a se ascunde de poliție, deghizându-se, tot timpul, în persoanje cât mai „normale”, fără a antrena în a atrage atenția „copoilor”. Deunde un clandestin involuntar și străbate lumea sub identități surprinzătoare, trece prin experiențe inedite, de multe ori fiind la un pas de a fi descoperit. Un personaj ce dorește să se refacă social, însă viața îi este marcată de descoperirea făcută din pură întâmplare. Totuși, personajul nostru drag este nevoit să se întoarcă în Italia pentru a fi judecat, încarcercat și grațiat, toate astea după lungi ani de anchete, de infern, nopți nedormite, dezamăgiri și durere.

Un roman ușor de citit, cu un fir epic lejer, sănătos, numai bun de citit când ești pe un drum lung și când dorești să te relaxezi fără a-ți antrena imaginația. Că, la urma urmei, asta și înseamă „biografie”.

Le mulțumesc fooooarte frumos celor de la Cărți Anticariat pentru acest roman plin de suspans și umor, l-am citit cu mare drag și foarte rapid, având în vedere că mai mereu am fost pe drumuri. De altfel, vă recomand să vizitați site-ul care e în toiul reducerilor și surprizelor.

Editura Nemira (Suspans)
Traducere din italiană de Raluca Lazarovici
192 pagini