duminică, 22 februarie 2015

The Maze Runner (film) - Recenzie

Aseară, după o zi destul de grea, dar plină de surprize, m-am gândit să mă uit la un film. Știam că mă voi uita la „Captiv în labirint”, pentru că am tot auzit că „e bun” și „merită văzut”! Și chiar eram interesat.

Am dat ”Play”, am adăugat subtitrarea, m-am pus lângă motan, m-am învelit și, timp de o oră și ceva, aproape două, cât ține filmul, am trăit fiecare secundă. Pe cuvântul meu. Cred că e printre cele mai bune filme văzute în ultima vreme, nu exagerez. Dacă ar fi să fac o comparație între filmele de genul fantasy, cu eroul ales și alte chestii, gen „Divergent”, „Hunger Games”, cred că l-aș clasa lângă „Hunger Games”, dacă nu chiar mai sus. Ce-i drept, când s-a terminat, am rămas mască. Sfârșitul este destul de „nu-trebuia-să-se-termine-aici”. Abia aștept partea următoare!

Thomas, eroul acestui film, „alesul”, se trezește, confuz, într-un lift care urcă și îl poartă într-un loc ciudat. Când liftul (dacă îi pot spune așa) se oprește și ușile se deschid, ajunge în mijlocul unei colonii de băieți, de toate vârstele, care îl întâmpină pe aceasta în Luminiș - un loc ciudat, am crede că în mijlocul naturii, înconjurat de ziduri uriașe din beton. Thomas, buimac, nu știe ce se întâmplă cu el, nu își mai amintește niciun detaliu al vieții sale de înainte de a ajunge în acel loc ciudat. De altfel, nimeni dintre cei de față nu-și mai amintește. Ei știu doar că, în fiecare dimineață se deschid ușile care dau în Labirint, o încăpere malefică, cu sute de cămăruțe și curbe, zeci de înfundături și „dead-enduri”.

Trăind printre acei oameni, Thomas află că fiecare locuitor al Luminișului îndeplinește o sarcină importantă, dar printre cele mai importante se numără cea de Alergător. Alergătorii Labirintului se luptă cu timpul, încercând să acopere o suprafața cât mai mare a sa, descoperindu-i toate cotloanele, înfundăturile, până la sfârșitul zilei când aceste se închide, iar pe coridoarele Labirintului încep să dea târcoale ucigătorii Grievers, niște chestii foarte ciudate, biomecanice, care poartă la ele câte un cod ce se va dovedi indispensabil dacă cei ce trăiesc în Luminiș doresc să se întoarcă acasă. Chiar şi ca nou-venit, Thomas are o senzaţie neliniştitoare de familiaritate cu Luminişul şi cu Labirintul. Ceva zăvorât în amintirile lui ar putea fi cheia care să rezolve misterele Labirintului şi poate chiar pe ale lumii de dincolo de acesta. Veți fi surprinși, credeți-mă!

Un film foarte interesant, drept care nu voi dezvălui mai multe, pentru că ar însemna să stric tot farmecul. Înțelegiți voi!

Povestea își păstrează suspansul până la capăt. Parcă este la el acasă, provocând spectatorilor dese spasme și priviri înfrigrate. În sine, ideea labirintului este foarte interesantă, oferă o idee originală și bine individualizată, având în vedere actorii care, deși pe ici pe colo o dau în bară cu un limbaj lemnos, sunt demni și expresivi.

Durată: 113 minute
Gen: Mister-Thriller-SF
Regia: Wss Ball